woensdag 11 november 2015

Nieuwe pop + zeefdruk

De volgende pop onderdelen vond ik nog terug in een apart zakje. Ik heb geen idee wanneer Peggy er aan is begonnen, maar de bedoeling was zeker dat het geheel zou leiden tot wederom een volwaardige poppe-mie. De armen, beentjes en het lijfje zijn nog niet dichtgenaaid, en dus ook nog niet opgevuld.

Geen idee wanneer deze pop af zal raken, er is immers niet altijd evenveel tijd... maar niets hoeft en moet meteen, zo redeneer ik nu voor mezelf. We hebben al enkele poppen postuum afgewerkt gekregen, da's toch al een prestatie.


Intussen toch maar eens polsen: iemand een suggestie voor het haar (kleur, stijl, ... )?
Ik heb nog drie afgewerkte broekjes gevonden, welke kunnen dienen. Ik vind het gele er wel het beste bij passen.



Binnenkort start ik zelf mijn nieuw zeefdruk project, en wil de blog hier ook afwisselend mee voeden. Peggy blijft uiteraard wel steeds centraal staan, ook in het werk dat ik poog te creƫren! Zeefdruk is een discipline in de beeldende kunst welke ik al in het kader van de vijfjarige opleiding 'Vrije Grafiek' danig onder de knie heb. Peggy heeft het allemaal van dichtbij meegemaakt, en ze was fan.

Dit jaar pik ik de figuurlijke draad dus weer op.
Benieuwd? Blijf deze blog volgen!

5 opmerkingen:

  1. Het heeft zeker geen haast om deze pop af te werken, dat komt nog wel. Toch nog ergens onverwacht een half afgewerkte pop gevonden, niet abnormaal denk ik bij handwerksters. Ook ik kies voor het gele broekje.
    Heel benieuwd naar je zeefdruk project, we gaan het zeker blijven volgen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben nieuw in de poppendag blog groep. Ik las van het verlies van Peggy. Heel veel kracht en sterkte toegewenst. Knap en goed dat je de blog doorzet. Ik ga je zeker volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat dacht je van een 'jongen'pop ?Een 'net uit bed' coupe en die stoere groene broek?Op mijn pc lijkt die gele broek wit, dus of de groene broek ook echt groen is...en rossig haar ?en natuurlijk sproeten!
    Ben benieuwd naar je zeefdrukken....
    grfrouwien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. op de foto misschien niet echt duidelijk, maar het ene broekje is eerder mos-groen. Het wordt een keer uitproberen welk broekje het best past. Leuk idee voor een iets extravaganter kapsel. Dank voor de tips, we doen ons best!

      Verwijderen