zaterdag 24 januari 2015

Nog niet naar huis ...

Oorspronkelijk was er gezegd dat ik gisteren naar huis mocht, maar dat is gewijzigd naar maandag. Verder afwachten dus ...

Vorige week zijn er ongelooflijk veel onderzoeken geweest, platen en scans genomen, ben ik bij allerlei dokters geweest, ... kortom ze hebben me (bijna) van kop tot teen onderzocht. Echt ongelooflijk, tot zelfs mijn huid over mijn volledig lichaam en mijn tanden toe. Ik denk dat ze nu wel een dik dossier hebben om te kunnen beslissen of ik al dan niet in aanmerking kom voor longtransplantatie.

De opdracht die ik alvast heb gekregen, is dat ik zo snel als mogelijk 10 kg moet bijkomen. Doordat ik zo moeilijk kon eten, weeg ik nu nog maar 40 kg en ik zou 50 kg moeten gaan wegen. Eerlijk gezegd heb ik nooit zo veel gewogen. Voor ik ziek werd, woog ik ook maar 47 a 49 kg. Ik ben gewoon heel fijn gebouwd, een familietrekje. Dat gaat dus nog een hele uitdaging worden. Van de diëtiste heb ik nu opdracht gekregen om veel koffiekoeken, croissants, pudding, ... te eten en in drank suiker te doen en ice-tea te drinken. Kort gezeg: als er veel suiker in zit, is het goed. Snoepen op doktersvoorschrift :-)

Tussen alle onderzoeken in, heb ik toch nog de kans gevonden om te breien. Het broekje van mijn volgende pop is dan ook al aardig gevorderd.




3 opmerkingen:

  1. Op zich is dat nog wel aardig: dat je op dokteradvies "moet" snoepen, maar toch zal het niet meevallen. Heel vervelend voor je.
    Wel leuk dat je goede vorderingen gemaakt hebt bij de nieuwe pop! Een goed weekend verder en ik duim voor je dat je maandag wel weer naar huis mag en dat het gaat lukken om op een gezonde manier aan te komen! Sterkte gewenst!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's een tegenvaller altijd als je toch langer moet blijven, maar kop op! Als je dat goed nieuws mag brengen voor je transplantatie is het dat wel waard! Je pakje is toegekomen en kan gehaald worden zag ik. Je broekje ziet er goed uit, leuk kleurtje ook. Nu zorgen voor wat extra kilo's, dat kan niet zo moeilijk zijn, dat heeft Jos ook moeten doen. We duimen voor maandag!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, zoveel suiker eten. Dat zou voor mij niet gaan, mag dat niet meer eten. Heel moeilijk voor mij. Spijtig dat je geen kilo's kan doneren hé.je zou van mij direct 10 kilo krijgen. Veel sterkte en hopelijk binnenkort goe nieuws voor jou.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen