zaterdag 15 november 2014

Sint-koorts



ik: Wat zijn jullie aan het doen?
Lola: Mijn schoen aan het nemen, zodat ik hem vanavond kan zetten ...
ik: Het is toch veel te vroeg ... De Sint komt pas op 6 december ...
Lola: Pas op 6 december? Ik hoorde op de radio anders dat hij vandaag komt ...
ik: Dat klopt, hij komt vandaag met de boot aan in Antwerpen, maar hij komt pas thuis bij de kindjes op 6 december en enkel  als je braaf bent geweest ...

Het was me opgevallen dat Pipi er stilletjes bij zat en toen ik aankondigde dat de Sint enkel bij de brave kindjes komt, hoorde ik Pipi heel stilletjes 'oeps' zeggen en werd ze helemaal bleek ...

In de namiddag zijn ze met zijn allen gezellig voor tv gekropen om naar de aankomst van de Sint te kijken. Het was trouwens toch veel te nat buiten.


Later in de namiddag hoorde ik opeens gejuich. Het was blijkbaar groot feest. Pipi kwam dol-enthousiast naar me toe gelopen en riep: "Peggy! De Sint zegt dat er geen stoute kindjes zijn dit jaar! Gaat hij dan ook voor mij komen?" Blijkbaar had ze zich zorgen gemaakt over haar "braaf"-zijn ...


3 opmerkingen:

  1. 't Is waar: de Sint
    is voor ieder kind!

    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ha, die Pipi toch. Zo een klein beetje bang dat ze niet braaf genoeg is geweest. Gelukkig is de Sint een Goed Heilig man en ziet die alle kindjes graag.
    Grtjs
    Daniƫlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha dan heeft Pipi heel veel geluk dit jaar dat de Sint zei dat er geen stoute kindjes waren, dan zal ze toch ook wel cadeautjes krijgen. En je ziet wat een beetje schrik wel niet kan doen, ze waren een hele namiddag braaf. En nu binnenkort de schoen zetten dan komt er vast wel iets in te liggen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen