maandag 2 juni 2014

Rode Duivels-truitje

Toen ik terug kwam van een weekje vakantie aan zee, vond ik thuis een nukkig Konijn. Mijnheer was boos op mij. Hij vond het nl niet kunnen dat ik was vertrokken zonder zijn supporterstruitje van de Rode Duivels af te werken. Hij had nu de match tegen Luxemburg in zijn gewone truitje moeten zien en dat vond hij toch niet kunnen. Tja, wat moet je daarop zeggen? Ik heb er simpelweg de tijd niet meer voor gehad ...

Om hem op te beuren had ik speciaal voor hem een kado'tje meegebracht.


Konijn: Tof! Snel open maken ...


Ik: Is dit niet het truitje dat je naar vroeg?
Konijn: Heb je dit speciaal voor mij afgewerkt op je vakantie?
Ik: Ja, want ik wist dat je gebrand bent om dit truitje te hebben ...
Konijn: Ik ben er erg blij mee!!! Ik ga het onmiddellijk passen ...


Konijn: Ik denk dat er een probleem is ...
Ik: Ah ja?
Konijn: Het truitje is te klein! Ik kan het niet aan doen ...

Oeps, daar stond ik dan met rode wangen ... Als ik het zo op zijn oude truitje leg, is dit merkelijk kleiner. Ik heb nochtans dezelfde soort wol gebruikt en dezelfde nummer van priem. Althans, dat denk ik toch ...


Ik: Sorry,  Konijn, er moet iets misgegaan zijn. Al begrijp ik er niets van ... maar ik heb nog wel een ander kado'tje voor je ...


Konijn: Joepie!! Stickers van de Rode Duivels !!!!

Oef, de situatie is toch nog gered ... Konijn was zielsgelukkig met zijn stickers en zelfs met zijn 'niet-passende' truitje. Het feit dat dit de kleuren had van de Rode Duivels was blijkbaar  voldoende. Hij is het onmiddellijk aan alle andere bewoners gaan laten zien. Maandagavond heeft hij het vastgehouden als een soort talisman voor de match tegen Zweden.

Vergeet niet bij de anderen te gaan kijken. De links vind je bij Rita op www.all-round-hobbyrita.blogspot.be

2 opmerkingen:

  1. Gelukkig had je nog stickers om het kleine verdriet een beetje te verzachten. Ik denk dat je het truitje met een naald kleiner hebt gebreid. Maar je truitje heeft toch mee aan de overwinning van de rode duivels geholpen !!!
    Grtjs
    Daniƫlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer! Dan doe je zo je best op vakantie om het truitje klaar te hebben als verrassing en dan is het te klein, zo spijtig! Gelukkig kon je hem nog verblijden met de stickers en was hij je foutje snel vergeten en vergeven lijkt me zo. Hij was in elk geval trots op je dat je dat voor hem gemaakt had! Ze hebben toch gewonnen dankzij je talisman :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen